fredag 27 juni 2008

Väska

Den här väskan sydde jag för två år sedan, men den hänger med fortfarande. Har handtvättat den ett par gånger och strykt, blir som ny!


Tyget är ett ljusblått, grovt bomullstyg, fick tyget som en stor duk i samband med prenumeration av någon inredningstidning. Duken var alldeles för bred för mitt bord, så jag klippte och sydde lite annat av det som blev över. Bland annat denna väska.
Modellen är den vanliga "kassen", men med ett foder med dragkedja. Broderiet är enkelt korsstygn, broderat på en liten tygbit av samma tyg som själva väskan och sedan påsytt med maskin.

Jag älskar att sy väskor! Såg en supersnygg väska buren av en tjej på stan. Har bilden framför mig på näthinnan, men har inte den blekaste hur jag skulle kunna få till något liknande. Får kanske mogna fram...



Inga kommentarer: