fredag 7 november 2008

Mari Jungstedt

Jag har läst massor i höst! Det är underbart att krypa upp i soffan under filten när barnen somnat och ge sig in i bokens värld. Annat än deckare är svårt att mäkta med när tröttheten efter en arbetsdag och middagsbestyr med familjen smyger sig på där under filten.

Mari Jungstedts deckarserie som utspelar sig på Gotland har varit en stor del av det jag läst. Jag gillar verkligen den ena av huvudpersonerna, journalisten. Dels är han smart och dels känslosam, särskilt när han blivit pappa.

Det jag egentligen skulle velat läsa mer om är Den inre kretsen i boken med just den titeln. Jag gillar verkligen filmer och böcker där människor- eller för all del andra varelser, gör saker som inte faller in i normen i samhället. Vem skulle inte vilja veta mer om vad Frimurarna gör när de ses bakom stängda dörrar och fördragna fönster iklädda frack. Vad håller dom på med egentligen???

Bilden är från bokus.

Inga kommentarer: